Al meer dan 60 jaar succesvol
Amway werd opgericht in 1959 in Ada (Michigan) door Jay Van Andel en Rich DeVos. In dat jaar hadden ze hun eerste succesvolle product gelanceerd, de L.O.C. allesreiniger.
In 1968 kwam de introductie van Artistry. Dat is een beautymerk om vrouwen te helpen om hun eigen schoonheid te ontdekken en hen blij te maken met hun uiterlijk.
In 1972 werd het merk Nutrilite overgenomen door Amway. Dat is een toonaangevend wereldmerk in de sector vitaminen en voedingssupplementen.
In 1980 bereikte Amway een omzet van 1 miljard dollar en werd het waterbehandelingssysteem geïntroduceerd waarvan het eerste jaar 200.000 verkocht werden. In dat zelfde jaar ging Amway op drie duurzame boerderijen planten verbouwen als ingrediënt voor Nutrilite.
In 2006 opent Amway het Center of Optimal Health voor Nutrilite gewijd aan onderzoek naar gezondheid.
In de jaren 2010 kent het tijdschrift Direct Selling News Amway de titel “Beste directe-verkoopbedrijf ter wereld” toe.
De jaren 2020 gaat een nieuw decennium worden met spannende innovaties geworteld in hun familiewaarden.
Hun verantwoordelijkheid
Opkomen voor waar Amway in geloofd
Amway is het meest succesvolle directe-verkoopbedrijf ter wereld. Hun business owners hebben heel veel van hun producten verkocht.
Hun betrokkenheid met de natuur ligt aan de basis van hun onderneming. Hun eerste product was een doorbraak in milieuvriendelijk schoonmaken. Amway verbouwt gewassen op bijna 6.000 acres van hun eigen landbouwgrond en daarbij focussen zij op de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen en vergroting van het gebruik van alternatieve energie.
Sinds 2014 helpt Amway ondervoeding bij kinderen te bestrijden met Nutrilite Little Bits. Hun doel is om in 2020 ondersteuning te bieden aan 500.000 kinderen. Het maakt allemaal deel uit van hun inspanningen voor een meer duurzame toekomst